Zoeken in deze blog

zondag 29 augustus 2010

Bedenkingen over mijn tweede 'Naatje'

Eindelijk staat de nieuwe aanbiedingsfolder van mijn uitgeverij online. En kan ik zien hoe 'Ik durf!', mijn nieuwe boek over Naat, wordt gepresenteerd.
Ik bewonder de cover (dankje, Yoeri!), lees de korte inhoud en zie dan, tot mijn verbijstering, staan: AVI 3.
?????
'Ik ben Naat!' is een AVI 3, voor kinderen van eind eerste leerjaar/groep 3.
Het vervolg blijkt een AVI 3 te zijn voor kinderen van midden tweede leerjaar/groep 4.
Een officiƫle Nederlandse instantie heeft zich gebogen over het technische leesniveau, gewikt, gewogen en bepaald.
Een drietje dus. Terwijl ik echt dacht dat het een viertje zou zijn.
Ik hoop dat kinderen die net wat ouder of jonger zijn zich er niet door laten afschrikken.
'Ik durf!' is geschreven voor iedereen! Zo is dat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten